1 Ekim 2010 Cuma

Keşfedilmeyi Bekleyen Ayakkabı(!)lar..




Bu tasarımlarla tesadüfen de olsa karşılaşmış olduğum için kendimi çok şanslı hissediyorum: RenuRenu Shoes
Resimleri ilk gördüğümde gördüklerimin birer ayakkabı mı yoksa bi sergiden fırlamış sanat eserleri mi olduklarına karar vermekte güçlük çekmiştim ama şimdi şundan eminim ki; başta onları ayakkabı olarak nitelendirmiş olduğumdan dolayı kendimden utanmalıyım :)



Ancak benim bu konuda hayal kırıklığına uğradığım tek şey bu ayakkabıların -ne yazık ki- henüz birer dijital çizimden ibaret olmaları. Ama işte esas meseleyi daha da ilginç hale getiren de buradan sonrası oldu benim için. Çünkü bu ayakkabıların 31 yaşındaki Sırp tasarımcısı Dunja Seselja’nın ayakkabıları üretime geçirmesi için tek bir şartı var: Hepsinin vegan-dostu ayakkabılar olarak üretilmesi!



Kendisinin de uzun zamandır sıkı bir vegan olması onu  cruelty-free ürünlerin (üretim aşamasında hayvanların istismar edilmediği ve gerçek deri ya da kürk gibi malzemelerin kullanılmadığı ürünler) kullanılacağı ayakkabı piyasasına yönlendirmiş olmalı ki çizimlerinin ana fikrini   “daha yenilikçi bir stil sunarak bu piyasaya katkıda bulunmak” olarak belirlemiş.


 Ayrıca vegan olmayan ve deri ayakkabılar tercih etmeye devam eden müşterilerin de ilgisini çekebilmek için tasarımlarının ilginç ve benzersiz olması gerektiğine inanıyor. Ve ben bu fikire bayıldım doğrusu :) Şu an tek ihtiyaç finansal destek! Umarım gelecekte bu çizimler gerçek birer ayakkabı olarak karşımıza çıkar ve onları azmin ve hayvan sevgisinin birer eseri olarak –eh tabiî ki bide ayağımıza geçirmeye kıyamayacağımızdan- vitrinlerimizde yerlerini alırlar :)



 BAYILDIM!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

diyen g. yorumu okuyucularına bıraktı...