26 Eylül 2010 Pazar

Bunu Ben Yapmadım Siz Yaptınız!

Eklektik Osmanlı Mimarisinin Anadolu'daki İç Huzura Katkısı ya da Halk Arasındaki Adıyla Mustafa Kemal'in Türbesi

Tophane'de yaşanan olaylar malum.
Mahallenin değerlenmesi sonucu oluşan sosyo-kültürel değişim çatışması, üst sınıf sergi açılışları, Hollywood tipi gösterişli işler tarafların birbirlerinin yaşam tazlarına gıcık olması hatta nefret duyması işi şiddet boyutuna kadar taşımış. 
Yani özetle içki meselesi bu işin yalnızca bize aksettirilen kısmı..
 Ancak bütün bu olayların gölgesinde kalan ve malesef ki bunu hiç haketmediği halde en çok etkilenen Extramücadele'nin ilk kişisel sergisi olan “Bunu ben yapmadım, siz yaptınız.” oldu.
'Extramücadele' kendi deyimiyle “her biri ayrı tür mahalle baskısı altındaki hayali müşterileri için işler üreten hayali bir grafik şirketi”.
Aynı zamanda 1997 yılından beri süren bir sanat projesi.
Extramücadele'nin açılamayan “Bunu ben yapmadım, siz yaptınız” adlı sergisinde yer alan işlerden bazılarını burda sergilemek dolayısıyla  "Madem bu işlerin üzerine biber gazı sıkıldı, burada sergileyelim bari yerimiz el verdiğince" diye düşünen bazı duyarlı köşe yazarları ve sanat eleştirmenlerine buradan destek vermek istiyorum.  
DipNot: Extramücadele / 2010 Bunu ben yapmadım, siz yaptınız.
21 Eylül – 13 Kasım, 2010
tarihleri arasında açık.
Bilginize...


Nereden Bakıyorsan

Cumhuriyeti Türkiye



Melek Atatürk ya da Rodin Kemalist Olsaydı

Extramücadele'nin diğer ilginç ve görülmeye değer çalışmaları için:

 http://galerinon.com/tr/extrastruggle-i-didnt-do-this-you-did

 
 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

diyen g. yorumu okuyucularına bıraktı...